HeleeninItalie.reismee.nl

Weerzien in Verona, deel 2

Ha vrienden, Sorry, er ging weer wat mis. Terwijl ik lekker aan het typen was, was ik ineens (!) een deel van mijn verhaal kwijt. Uiteindelijk maar voor de veilige weg gekozen en eerst het verhaal op internet gezet, want beter een half verhaal, dan helemaal geen verhaal! Ok, dus even wringen om mijn hakje los te krijgen en toen mee in de tas. 's Avonds mijn hakje weer op mijn schoen getimmerd en zo kon vrouwtje Stigter ook in Verona weer heerlijk paraderen! Binnen twee uur met slechts een trein kwam ik zondagmiddag in Verona aan. Wat een weergaloze stad! Wel een beetje jammer van al die toeristen, maar daar heb ik maar een beetje doorheen en overheen gekeken. Ik had een geweldig B&B in een klein zijstraatje van het prachtige Piazza delle Erbe. De eerste nacht sliep ik onder de grond in de rode kamer! Echt een heel fraaie kamer, maar zo ondere de grond is het wel wat vochtig en je kunt zo lang als je wilt op bed blijven liggen, licht wordt het nooit! Beetje vreemd om je maar aan te kleden en pas buiten te zien hoe mooi het weer gelukkig weer was. De overige twee nachten mocht ik gebruikmaken van de blauwe kamer op de tweede etage. Nou, deze was echt supergroot, me dezelfde heerlijke douche, een heel comfortabel bed en zelfs mijn eigen Juliabalkonnetje! Ik heb nogwel reikhalzend uitgekeken naar mijn Romeo, maar helaas geen succes. Ontbijt was in een café dichtbij het B&B, waar veel locals 's morgens hun espresso kwamen drinken. Zowaar eens wat mannen in pak gezien. Ik heb echt genoten van de schoonheid van Verona. De prachtige gebouwen en de heerlijke ambiance van de stad zijn echt verrukkelijk. Het ene piazza is nog fraaier dan het andere, overal wappert fier de Italiaanse driekleur en het oogt allemaal erg schoon en goed onderhouden. Wat een pracht. Echt een aanrader om een weekendje te boeken. Eten heb ik vooral gedaan bij kleine trattorias of osterias en dat was heel smaakvol. Vooral de pasta met aardappel in een prachtige tuin met heerlijke wijn, en de pasta met gedroogde tomaatjes en pistachenootjes waren echt bijzonder smaakvol. En natuurlijk mag ik niet de spritz vergeten. Helaas wat laat ontdekt, maar dit licht alcoholisch aperitief met aperol of campari is goed tegen de dorst, maar vooral heel erg lekker 's bijzonder populair onder Italianen. Gecombineerd met wat chippies en wat andere lekkere hapjes, hoor je mij niet meer.... Maandag heb ik een kerkentocht gemaakt door Verona. Vier prachtige exemplaren, elk met hun eigen geschiedenis en hun eigen fraaiheden. Bijvoorbeeld schitterende mozaïeken vloeren, indrukwekkende fresco's en schattige kerkjes onder de grote kerk. Vooral die kleine kerkjes met prachtige gewelven vond ik echt fantastisch. De stortbui die ik ook in Verona heb meegemaakt, kon de pret geenszins drukken. De stad deed me een beetje denken aan Praag, want het ligt prachtig aan het water. Dinsdag mijn laatste treinkilometers gemaakt door een dagje naar Vicenza. Wat zal ik zeggen? Jullie weten het waarschijnlijk al wel. Ook hier weer prachtige pleinen en schitterende gebouwen. Architect Palladio heeft er in de 15e eeuw echt iets fraais van gemaakt en dat heeft geresulteerd in een plek op de Werelderfgoedlijst. Maar Vicenza is niet erg toeristisch en eigenlijk is het een beetje een suf stadje, maar ik werd er blij van! En toen werd het woensdag, de dag van het weerzien met mijn familie. Helemaal leuk om hen weer te zien en een dikke knuffel te kunnen geven! Ik mocht een beetje als gids spelen en die rol paste me prima. Haha. Samen hebben we het schitterende Romeinse amfitheater uit de eerste eeuw na Christus bewonderd. Wat een plaatje! En, als fantastische klap op de vuurpijl zitten Gijs, John en ik vanavond in het amfitheater om te kijken naar La Traviata. We hebben al veel mensen in Nederland jaloers gemaakt met dit weergaloze vooruitzicht. Wow, wat wordt dat een feestje! Nu lekker even met z'n allen zwemmen in Lagos di Gardameer, dan genieten van de risotto van Gijs en dan op naar de apotheose van de dag. Ik meld me graag over een paar dagen nog een keer om jullie bij te praten over deze laatste halte op mijn schitterende en onvergetelijke reis door wonderschoon Italie. Ciao amici!!!

Reacties

Reacties

LIMJ

Hi Leen,

Het klinkt nog steeds als een onvergetelijk avontuur! Fantastisch. Blijf lekker genieten.

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!